Posted on

Design the new logo of the European Open Science Cloud (EOSC) and win €5 000 !

EOSC Logo Competition

This is your opportunity to shape the visual identity of EOSC – the web of research data. Take part in the EOSC logo competition and create a new style for the European Open Science Cloud that supports cutting-edge research by providing data, tools and services.

Until 25 February 2022, the EOSC Association is accepting proposals for a logo that can be used across mediums, including, but not limited to, websites, social media and print materials. Eligible submissions will be first judged by a jury of renowned designers and EOSC experts. In a second step, shortlisted submissions will then be put to a vote by the broader EOSC community. The winner will be awarded a prize of €5 000 and will get the chance to present their work at the next EOSC Symposium, which brings together experts from across Europe.

Who can apply?
You can take part in the competition if you are a student or recent graduate (graduated in 2021) who

  • was born no earlier than 1991
  • is/ was enrolled for a bachelor or master’s degree in graphic design or a related topic
  • is completing/completed a degree in Albania, Armenia, Austria, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Republic of Cyprus, Czechia, Denmark, Estonia, Faroe Islands, Finland, France, Georgia, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Italy, Kosovo, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Moldova, Montenegro, North Macedonia, Morocco, Norway, The Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Serbia, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Tunisia, Turkey, Ukraine and the United Kingdom.
The logo should:

  • use max. 2 colours, if needed  in addition to white and/or black.
  • be flexible enough to use in multiple sizes and formats across different digital and print mediums.
  • be easy to resize and adapt. So, we prefer a horizontal logo layout with dimensions that are adapted for website banners and headers. If you wish to submit a vertical logo, you should also submit a horizontal adaptation of the logo.
  • be adapted for use in  grayscale and on light and dark backgrounds. You can submit the logo in different colours for light and dark backgrounds if you feel this is appropriate.

The main colours of the logo should pass the WCAG’s AA-level contrast test for graphical objects and user interface components. One of the main colours as a background colour and black as the main colour should also pass the AAA-level test for small and large text. Logo compliance can be checked using any of the following sites:

The logo or parts of it will also be used by projects and organisations around EOSC to create visual cohesion across initiatives. That is why we would also like you to submit a proposal for a “co-branded” logo template that allows the name of another project to be integrated within the new logo or combined with elements of the logo.

Posted on

Startup Nation 2022: Ministrul Antreprenoriatului spune că își dorește să „dea drumul” programului pentru tineri

Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a declarat, vineri, la Brașov, că își „dorește” să „dea drumul” în anul 2022 celor 12 programe de finanțare pentru antreprenori, prevăzute în bugetul de stat, inclusiv Start-Up Nation pentru tineri, în condițiile în care acest program are alocate doar credite de angajament, nu și bani pentru plăți, cel puțin momentan.

Îmi propun ca în cursul acestui an să dăm drumul la 12 programe care să vină în sprijinul IMM-urilor, dar și al companiilor din turism”, a transmis Cadariu, în cadrul întâlnirii de lucru desfășurate vineri, 7 ianuarie, la Brașov, la care au participat parlamentari, reprezentanți ai autorităților locale, dar și ai mediului de afaceri din această zonă.

Îmi doresc să întăresc dialogul social cu toți participanții din cadrul acestor întâlniri pentru conceperea de programe și proiecte care să ducă la dezvoltarea destinațiilor turistice atractive și a unui mediu antreprenorial competitiv pe termen lung, funcțional, din toate punctele de vedere. Astfel, îmi doresc ca anul acesta, pe lângă plata tuturor măsurilor restante, să punem în dezbatere 12 programe care să aibă grupuri țintă bine definite și a căror rezultate să vizeze în primul rând sustenabilitatea.

De la programe precum StartUp Nation pentru tineri, până la investiții pentru domeniul schiabil, suntem în acel punct al dialogului social în care trebuie să definim clar politicile publice care vor sta la baza creării noilor linii de finanțare, naționale sau europene. Domeniul turismului este unul strategic, iar acest lucru trebuie să se reflecte și în alocările bugetare pe care acest minister le va gestiona”, a mai spus ministrul, citat într-un comunicat oficial al MAT.

Startup Nation – buget de promisiuni în 2022

De precizat că în cazul programului Start-Up Nation III, redenumit START (Start-upTech-Nation), este prevăzut un buget de 500 de milioane de lei, credite de angajament.

Creditele de angajament permit lansarea înscrierilor, însă pentru plăți va fi nevoie de o rectificare bugetară pentru a transforma aceste credite de angajament în credite bugetare, adică bani efectiv puși în buget.

Problema este că, în baza acestor promisiuni, există riscul ca unii antreprenori, mai puțin experimentați (cum sunt de fapt la programele pentru startup-uri), să plătească bani grei unor consultanți de finanțări, ca avans, pentru a le face un plan de afaceri sau un proiect, iar în final guvernul să nu mai lanseze nimic sau să lanseze înscrierile, dar să nu mai aloce creditele bugetare necesare plăților.

De altfel, la ultimul program Start-Up Nation, ediția a doua, lansat în decembrie 2018, nici în ziua de azi nu s-au terminat plățile. În anul 2022, sunt bugetați circa 20 de milioane de lei pentru finalizarea plăților către firmele beneficiare Startup Nation 2018. E adevărat că a venit și această criză COVID care a blocat afaceri, activități, inclusiv în cazul firmelor care trebuiau să implementeze proiecte StartUp Nation.

Program lansat de guvernarea PSD (guvernul Grindeanu), în 2017, Start-Up Nation este acum rebotezat de noul Guvern Ciucă (PNL-PSD-UDMR) în START (Start-upTech-Nation). În fine, indiferent cum s-o numi, ideea este că NU sunt prinși bani pentru plăți în anul 2022, ci numai credite de angajament, de 500 de milioane de lei.

Dacă se va menține suma maximă acordată în anii trecuți, de 200.000 de lei pe firmă, vom avea cel mult 2.500 de „beneficiari declarați” la „noul Start-Up Nation”, mult sub edițiile precedente, când erau până la 10.000 pe lansare. Atenție, nu întâmplător i-am numit „beneficiari declarați”, pentru că aceste credte de angajament vor permite selectarea a 2.500 de beneficiari și eventual semnarea contractelor, dar pentru plăți va fi nevoie ca Guvernul să aloce credite bugetare, fie la rectificare bugetară în anul 2022, fie pe următorul buget de stat, în 2023, după experiențele de până acum.

Practic, antreprenori dornici de finanțare vor tocmi consultanți, vor plăți consultanță (ce care se vor înțelege așa cum consultantul), eventual vor fi selectați la finanțare START, iar apoi vor sta cu sufletul la gură să vadă dacă Guvernul (care o fi el până atunci) le va aloca plățile efective.

De remarcat că noul ministru Cadariu a făcut și o precizare interesantă: „StartUp Nation pentru tineri”. Celelalte două ediții alte programului, care s-au ținut, nu aveau o limită de vârstă pentru antreprenori, ci numai limită de vechime pentru firme.

Posted on

În decursul acestui an 14 apeluri ar urma să fie lansate prin fonduri norvegiene! Buget disponibil de 25 milioane EURO

În decursul anului 2021 urmează să fie lansate 14 noi oportunități de finanțare în domenii variate precum educație, cultură, dezvoltare locală, energie, sănătate și dezvoltarea afacerilor, conform calendarului publicat astăzi, 19 mai 2021, de către Punctul de contact în România privind Granturile SEE și Norvegiene.

 

Sănătate

Apel Buget (euro) Lansare estimată
Crearea de centre comunitare 3.500.000 Trimestrul 3 din 2021

 

Dezvoltarea afacerilor

Apel Buget (euro) Lansare estimată
Dezvoltarea modelelor de creștere a afacerilor 1.000.000 Trimestrul 2 din 2021
Dezvoltarea abilităților în afaceri 1.000.000 Trimestrul 2 din 2021

 

Dezvoltare locală

Apel Buget (euro) Lansare estimată
Intervenții prioritare în comunități marginalizate 1.647.059 Trimestrul 3 din 2021

 

Energie

Apel Buget (euro) Lansare estimată
Cursuri privine energia regenerabilă, eficiența energetică și securitatea energetică 3.000.000 Trimestrul 3 din 2021
Creșterea capacității de producție a energiei regenerabile 1.900.100 Trimestrul 3 din 2021
Cercetare și dezvoltare privind energia regenerabilă, eficiența energetică și securitatea energetică 4.100.000 Trimestrul 3 din 2021

Cultură

Apel Buget (euro) Lansare estimată
Sprijinirea inițiativelor culturale despre minoritatea romă 2.000.000 Trimestrul 3 din 2021
Consolidarea antreprenoriatului cultural și dezvoltarea audienței 2.600.000 Trimestrul 3 din 2021

 

Educație

Apel Buget (euro) Lansare estimată
Mobilitate în învățământ superior 1.500.000 Trimestrul 3 din 2021
Cooperare în învățământ superior 1.500.000 Trimestrul 3 din 2021
Educație Școlară 140.000 Trimestrul 4 din 2021
Învățământ profesional și tehnic 407.648 Trimestrul 4 din 2021
Roma 895.648 Trimestrul 4 din 2021

Bugetul total alocat acestor apeluri ajunge la 25.190.455 euro.

Posted on

Apel II: Cereri de finanțare pentru noi Incubatoare de Afaceri în Regiunea Centru

A fost lansat la nivel regional, al doilea apel de cereri de proiecte pentru incubatoare de afaceri în Regiunea Centru, având un buget disponibil de 7 milioane euro, finanțare nerambursabilă. Peste 40 de persoane, reprezentanți ai autorităților publice locale, dar și ai IMM, interesați în dezvoltarea de afaceri în viitoarele structuri destinate incubării de firme noi, au participat la evenimentul online organizat de Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru. Fondurile sunt alocate prin Prioritatea de Investiții 2.1B – Incubatoare de afaceri, din cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritară 2 – Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici şi mijlocii.

În cadrul sesiunii de informare au fost prezentate condițiile de finanțare aplicabile în cadrul apelului, aspecte generale privind utilizarea aplicației MySMIS și regulile de identitate vizuală valabile pentru POR 2014-2020. De asemenea, pentru a discuta mai multe aspecte practice, reprezentanții a două incubatoare din Regiunea Centru au prezentat modul în care au implementat ei proiectele finanțate prin fondurile POR și perspectivele de dezvoltare, respectiv Incubcenter Tîrgu Mureș finanțat din primul apel al 2.1B al POR 2014 – 2020, și Centrul de Afaceri Harghita – Incubator de Afaceri pentru Start-up-uri, finanțat în perioada 2007-2013. Agenda evenimentului a inclus și alte proiecte de bune practici și oportunități de dezvoltare pe viitor prin servicii de sprijin pentru companii furnizate prin Enterprise Europe Network – rețea coordonată  de ADR Centru la nivel regional.

Investițiile pe care le susținem prin finanțare nerambursabilă, sunt destinate dezvoltării unor domenii de activitate economică care au perspective de finanțare și pe viitor, unde există și resurse umane cu potențial la nivel local, fiind astfel asigurate două premise de bază pentru menținerea lor pe termen lung. Scopul finanțării alocate prin POR 2014-2020 pornește de la o realitate și o necesitate pe care ne-a transmis-o mediul privat și administrativ: mulți tineri cu studii și inițiative nu sunt organizați în societăți și vor să-și deschidă o primă afacere, dar fie e prea scump, fie nu au cunoștințele necesare în domeniul administrativ sau juridic, că să aibă curaj să se aventureze. Acum, prin aceste noi centre, au șanse să-și transforme ideile în ceva concret, să se lanseze pe un drum ce poate fi de succes pe termen lung. Pe primul apel de proiecte avem deja în construire 7 centre de afaceri în Regiune, investiții care se realizează cu peste 19 milioane euro”, a declarat domnul Simion Crețu, director general ADR Centru.

Condiții depunere cerere de finanțare:

Valoare minimă a unui proiect poate fi de 200.000 euro, iar maxim de 7 milioane euro. Fondurile pot fi solicitate de către fondatorii de incubator, ce pot fi reprezentați de autorități ale administrației publice locale; instituții sau consorții de instituții de învăţământ superior acreditate; institute, centre şi staţiuni de cercetare-dezvoltare; camere de comerţ; societăți comerciale sau cooperative; asociații și fundații; Patronate sau sindicate sau parteneriate între fondatori. Cererile de finanțare se pot depune în perioada 14 mai 2021, ora 12.00 – 14 iunie 2021, ora 12.00.

Fondurile se pot solicita pentru crearea unui incubator de afaceri sectorial destinat firmelor din următoarele sectoare economice: turism și ecoturism, textile și pielărie (și încălțăminte), lemn și mobilă, industrii creative, industria auto și componente, tehnologia informațiilor și comunicațiilor, sănătate, energie și management de mediu, bioeconomie, bio-farmaceutică și biotehnologii, construcții, cercetare-dezvoltare. Finanțarea nerambursabilă acordată pe componenta de ajutor regional este de maxim 70% pentru microîntreprinderi și întreprinderi mici, 60% pentru întreprinderi mijlocii și 50% întreprinderi mari, respectiv maximum 90% din valoarea eligibilă a cheltuielilor finanțabile prin ajutor de minimis.

Posted on

Fonduri UE de 50.000 EUR pentru tineri fermieri: Prelungire termen inscriere diaspora

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale anunță că Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale prelungește sesiunea de primire a cererilor de finanțare pentru submăsura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” dedicată celor din diaspora, până la data de 05 iulie 2021, ora 16.00.

Alocarea financiară pentru această sesiune continuă este de 20 milioane de euro.

Pragul de calitate pentru perioada mai-iulie este de 25 de puncte.

Până în prezent au fost depuse 172 de proiecte a căror valoare însumează 6,9 milioane euro.

Sprijinul public acordat prin PNDR 2020 pentru instalarea tinerilor fermieri este 100% nerambursabil, în valoare de 40.000 de euro sau de 50.000 de euro, în funcție de dimensiunea exploatației agricole.

Finanțarea se acordă tinerilor fermieri sub formă de sumă forfetară în două tranșe: 75% din cuantumul sprijinului la semnarea Contractului de finanțare și 25% din cuantumul sprijinului în funcție de implementarea corectă a Planului de Afaceri, fără a depăși trei ani (cinci ani pentru exploatațiile pomicole) de la semnarea Contractului de finanțare.

Acordarea sprijinului va fi proporțională cu gradul de îndeplinire a Planului de Afaceri.

Ghidul solicitantului și materialele necesare accesării pot fi consultate pe site-ul AFIR, www.afir.info – Investiții PNDR, în secțiunea dedicată submăsurii 6.1 Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri”.

Posted on

POR 2.2 lansat ! 150 milioane EURO alocare bugetara, proiecte intre 1.5 si 6 mil. euro

Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020 din cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA) a lansat un nou apel de proiecte pentru acordarea de ajutoare de stat și ajutoare de minimis în scopul dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii.

Beneficiari eligibili: IMM

Obiectiv specific: OS 2.2 Îmbunătățirea competitivității economice prin creșterea productivității muncii în IMM-uri în sectoarele competitive identificate în SNC

Solicitanți eligibili: societățile constituite în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile, republicată, cu modificările și completările ulterioare sau în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria întreprinderilor mici și mijlocii din mediul urban, sau a întreprinderilor mijlocii din mediul rural.

Condiții detaliate de eligibilitate a solicitantului:

  • Locul de implementare a proiectului este situat în:
    • mediul urban (inclusiv sate aparținătoare de orașe) pentru întreprinderi mici și mijlocii;
    • mediul rural pentru întreprinderile mijlocii.
  • Domeniul de activitate în care se realizează investiţia trebuie să se regăsească în Anexa 2 la Ghidul Solicitantului
  • Solicitantul este societate sau societate cooperativă care se încadrează în categoria întreprinderilor mici sau mijlocii din mediul urban, sau a întreprinderilor mijlocii din mediul rural
  • Solicitantul a desfăşurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puţin unui an fiscal integral și a înregistrat profit din exploatare (>0 lei) în anul fiscal anterior depunerii cererii de finanțare

Tipuri de investiții eligibile:

Proiectul propus în cererea de finanțare trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, investiții în active corporale (construire / extindere / dotare cu active corporale). Este opțională includerea, în proiect, a investițiilor în active necorporale.

Alocarea financiară totală a apelului este de 150.000.000 euro, împărțită pe cele 7 regiuni mai puțin dezvoltate astfel:

  • Nord-Est: 26,265,000 euro;
  • Centru: 20,730,000 euro.
  • Sud Muntenia: 23,610,000 euro;
  • Sud-Vest-Oltenia: 17,955,000 euro;
  • Vest: 17,655,000 euro;
  • Sud-Est: 22,290,000 euro;
  • Nord-Vest: 21,495,000 euro;

Valoarea minimă a unui proiect este de 1.500.000,00 euro.

Valoarea maximă a unui proiect este de 6.000.000 euro.

Data și ora deschiderii cererii de proiecte: 30.10.2020, ora 12:00
Data și ora închiderii cererii de proiecte: 30.11.2020, ora 12:00

Posted on

Microindustrializare si Comerț – 2 apeluri de finanțare pentru firme in Aprilie-Mai 2020

Firmele care vor aduce aport propriu de minimum 25% și care vor angaja români din diaspora  întorși în țară vor avea punctaj suplimentar la fondurile nerambursabile de câte 450.000 de lei (94.000 euro), resepectiv 250.000 de lei (52.000 euro) din programele Microindustrializare și Comerț 2020, conform grilelor de punctaj propuse, miercuri, de Ministerul Economiei.

Grilă punctaj Microindustrializare 2020 – propunerea oficială

Bugetul alocat schemei de minimis Microindustrializare pentru anul bugetar 2020 este de 65.000.000 lei.

Din acești bani se vor acorda firmelor câștigătoare ajutoare financiare nerambursabile de maximum 450.000 de lei, fiecare, în baza unor planuri de afaceri.

Finanțarea de la stat va avea o intensitate de maximum 90%. Aceasta înseamnă că firma beneficiară va trebui să suporte minimum 10% din valoarea investiției eligibile, plus TVA. De asemenea, firma va trebui să plătească investiția întreagă și să aștepte apoi să-și primească de la stat ajutorul de minimis de maximum 450.000 de lei.

Cei care nu au bani pot apela la componenta de credit de la bănci partenere în program.

Firmele vor fi obligate să angajaeze minimum 2 persoane cu normă întreagă, pentru a obține banii de la stat. În plus, prin grila de punctaj propusă acum, vor fi punctați suplimentar antreprenorii care vor angaja români întorși acasă din diaspora.

Important va fi și numărul de angajați deja încadrați în firmă, la intrarea în program.

De asemenea, punctaj suplimentar se va da și pentru firmele care vor veni cu aport propriu de minimum 25% la investiție, conform propunerii.

Admiterea în Program se va face în ordinea punctajului obținut la evaluarea planurilor de afaceri on-line. La punctaje egale va prevala:
– valoarea procentului aferent aportului propriu;
– valoarea profitului din exploatare la 31.12.2019;
– punctajul aferent ponderii investițiilor în echipamentele prevăzute la pct 2.1, 2.2 și 2.3. din H.G. nr. 2139/2004 și software-uri necesare desfășurării activității sau obiecte de inventar asimilate grupelor menționate;
– punctajul criteriilor aferente cursurilor de competențe digitale;
– punctajul aferent criteriului de finanțare anterioară;
– numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create conform planului de afaceri;
– numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create din rândul persoanelor care fac dovada întoarcerii din diaspora;
– data și ora înscrierii în program.

Posted on

Apelul POC 1.1.1 Clustere de inovare, infiintare, management

Finantare maxima 7.5 mil. euro
Durata maxima de implementare 3 ani

Ghidul solicitantului:

http://www.poc.research.gov.ro/uploads/competitii/actiunea-1-1-1/2019/clustere-de-inovare-apel2/ghidul-solicitantului-clustere-inovare-apel-2_2019.pdf

Posted on

ROMANIA – UAE INVEST > 22 March – 22 April 2020 Dubai & Abu Dhabi

Romania– UAE Invest 2020 is the first of its kind initiative dedicated to Romanian entrepreneurs and companies wishing either to internationalize their business to UAE or to finance their projects in Romania.

Industries:

  • IT
  • Blockchain
  • FinTech
  • Education & E-learning
  • Food & Beverage
  • Healthcare
  • Automotive&Aerospace
  • Metals & Mining
  • Real estate & Construction
  • Tourism & Hospitality
  • Oil & gas, petroleum & petrochemicals
  • Greenenergy
  • Agriculture & Aquaculture
  • Contracting & Civil Engineering
  • Manufacturing
  • Logistics & Trade
  • Architecture & Interior design
  • Luxury products – jewelry,high-end decorations, antiques
  • Wellness

Why UAE?

Global trade center

By its strategic location, excellent connectivity and world-class infrastructure, Dubai has become a renown global trade center. Sitting at the crossroads of East and West, Dubai is a switching point for trade in Africa, Europe, the Middle East, the CIS, Central Asia and India..

Dubai is a real city of the future, boasting a world-class infrastructure, well-maintained roads, excellent public transport and connectivity. With future-ready infrastructure providing access to two-thirds of the world’s most attractive growth markets, Dubai has developed its geographical location advantage. The infrastructure is highly developed, with ports and airports serving as some of the most active gateways into the region for business, commerce and tourism.

Its global reputation as a wealth generator and investment stronghold continues to drive the city’s growth and attract both worldwide corporations and international SMEs.

Unrivalled opportunities for networking, generating financing and business growth

UAE, in particular Dubai gathers together entrepreneurs from all corners of the world, including both investors from all industries and founders of strong companies incorporated in the region. Moreover, UAE offer you a series of development programmes, business hubs, accelerators & incubators, specialized business platforms as well as all types of networking opportunities. Leveragingthe benefits of such an environment, a foreign entrepreneur has a tremendous opportunity both to understand the local business framework and to find suitable partner/s that will cater to his needs & goals.

One of the most peaceful countries in MENA

Dubai is a politically stable environment and a safe city for citizens, residents and visitors alike. According to Interpol, Dubai is one of the safest cities in the world in terms of crime and health, making it a reassuring ground for all.

Investor-friendly business environment: ease of doing business & tax-free advantage

The government is pro-business, with the most transparent and favourable business regulations in the region to encourage foreign investment. Dubai provides tax-free zones, first-class physical infrastructure and access to an experienced and skilled labour force.

Being a tax-free city, Dubai attracts people from around to look for investment opportunities in the region.

Global knowledge hub boostinginspiration and innovation

Complementing the ease of doing business and the strategic advantages of being located in the emirate, Dubai’s status as a growing knowledge hub is also enhancing its attractiveness as a business destination. Innovation and inspiration have become key to Dubai’s past successes and future growth. Moreover, an increasing culture of pioneering research and groundbreaking development ensures that Dubai is not only the Middle East’s leading destination for new initiatives, but also a global knowledge base.

Unrivalled business growth opportunities in 2020 – 2021

Expo 2020is the first World Expo to be held in the Middle East, Africa and South Asia with many reasons to be counted as one of the most important exposition in history. It will be hosted by Dubai in the United Arab Emirates, between October 20, 2020 and April 10, 2021. Having as theme “Connecting Minds, Creating the Future”, Expo2020 is set to welcome 190 participating countries, and millions of visitors from across the globe, brimming with business possibilities.

Expo 2020 will serve as unique global platform to win investment, forge agreements and promote international cooperation. It will be a gateway into new markets for all businesses, offering them the chance to develop relationships with nations, multilateral organizations, corporations and educational institutions, as well as millions of visitors, echoing Expo’s theme. Expo 2020 will connect companies, ranging from start-ups to international conglomerates, from different countries and communities.

District2020 Following the six-month World Expo, District 2020 will continue to fulfill Expo 2020’s vision of connecting minds with a space designed and built to push the boundaries of architecture, smart technology, and sustainability. Its location between Abu Dhabi and Dubai, places District 2020 at the center of the acceleration of Dubai’s development. District 2020 forms a key part of Expo 2020 Dubai’s legacy strategy to reuse 80% of its site infrastructure, building an environment to create a vibrant community that will become the home, workplace, and retreat for those who thrive by connecting with others, living in a center for innovation.

District 2020 is creating a global entrepreneurship programmethat offers startups and small businesses an opportunity to scale to Dubai in key industries (Logistics & Transport, Travel & Tourism, Construction & Real Estate, Education) and with key technologies (IoT, Artificial Intelligence, Big Data). The programmeprovides a soft landing for these entrepreneurs and businesses to set up in District 2020’s ecosystem by Q4 2021.

Packages designed for the internationalization of Romanian companies TO UAE

 

I) BUSINESS BRIDGING – ADVANCED

§Level 1: Pre – market entry: market research, competitor analysis, identify key stakeholders, design the best internationalization strategy
§Level 2: Select relevant potential partners (including due diligence on their previous and current portfolio and KYP – Know your Partner analysis), introduce and promote your services / products to them
§Level 3: Organize “Business Bridging” sessions in UAE (in particular, Dubai and Abu Dhabi; other emirates will also be considered) during aprox. 1 week consisting of:
  • B2B meetings with short-listed potential partners (such as relevant companies, distributors, retail chains, local agents, conglomerates, HORECA representatives etc)
  • Round table / workshops / mentoring sessions with key players from the field (on a case by case basis governmental authorities, hubs, free zone authorities, representatives of relevant public/private institutions, specialists)
  • Visits to landmark locations from UAE, which are relevant to your business

 

II) BUSINESS BRIDGING – BASIC

•Organize “Business Bridging” sessions in UAE (in particular, Dubai and Abu Dhabi; other emirates will also be considered) during aprox. 1 week consisting of:
  • B2B meetings with short-listed potential partners (such as relevant companies, distributors, retail chains, local agents, conglomerates, HORECA representatives etc)
  • Round table / workshops / mentoring sessions with key players from the field (on a case by case basis governmental authorities, hubs, free zone authorities, representatives of relevant public/private institutions, specialists)
  • Visits to landmark locations from UAE, which are relevant to your business

 

III) REPRESENTATION TO EVENTS

§Promote your services / products to relevant stakeholders exhibiting at the event and other attendees
§Networking in your behalf
§Establish number of contacts showing a real interest in your business
§Explore potential collaborations
§Organize B2B outside the event, as the case may be

***the cost is exclusive of the attendance/exhibition fees which may be required by the organizers of such events

 

AVAILABLE EVENTS:

SEAMLESS: 25-26.03.2020

Seamless is a multi-brand exhibition, covering the world of Payments, Fintech, E-commerce, Retail, Insurtech and Identity. The exhibition hosts 500 of the region’s leading technology providers and start-ups.

FUTURE BLOCKCHAIN SUMMIT: 07 – 08.04.2020

The world’s leading and largest government hosted Blockchainfestival, Future BlockchainSummit is back for a third edition hosted by Smart Dubai, from 7-8 April 2020 at Dubai World Trade Centre. The city of Dubai is mandated to have all government transactions on the blockchainby 2020 and will be the world’s blockchaincapital. Future BlockchainSummit is the official Blockchainevent of Smart Dubai, the driving force behind the UAE’s BlockchainStrategy and is bringing together global enterprises, blockchainstartups and government entities at the summit to make this dream a reality.

BEVERAGE AND TOBACCO MIDDLE EAST: 08 – 09.04.2020

World beverage and tobacco in Dubai is an international exhibition that will provide your company with the perfect platform to showcase your latest products and services to a range of international attendees.  It offers a world-class business environment to gain long-term and high-volume customers through one platform. You will showcase your products to eager buyers in the beverage and tobacco market with the help of world beverage and tobacco exhibition in Dubai Middle East.

 

IV) KNOW THE MARKET – BUSINESS TRIP

§get an overview on the UAE’s business market and general investment opportunities
§visits to relevant locations from UAE which may be relevant to your business (i.e. free-zones, ports, residential projects & office buildings, factories etc. )
§organize B2B meetings with 1-2 companies; roundtables / mentoring sessions with key players from your chosen field, including government officials

V) FOLLOW UP – BASIC

§Subsequent follow ups with shortlisted stakeholders showing a real interest in your services / products.

VI) FOLLOW UP – ADVANCED

•Legal consultancy: negotiation and drafting of contracts, regulatory compliance, legal opinions on UAE Laws, company incorporation, settlement of disputes etc.
•Financial analysis
•Provide constant legal and business advice during your partnerships in UAE

IV) KNOW THE MARKET – BUSINESS TRIP

§get an overview on the UAE’s business market and general investment opportunities
§visits to relevant locations from UAE which may be relevant to your business (i.e. free-zones, ports, residential projects & office buildings, factories etc. )
§organize B2B meetings with 1-2 companies; roundtables / mentoring sessions with key players from your chosen field, including government officials

V) FOLLOW UP – BASIC

§Subsequent follow ups with shortlisted stakeholders showing a real interest in your services / products.

VI) FOLLOW UP – ADVANCED

•Legal consultancy: negotiation and drafting of contracts, regulatory compliance, legal opinions on UAE Laws, company incorporation, settlement of disputes etc.
•Financial analysis
•Provide constant legal and business advice during your partnerships in UAE
Implemented by DC&CA Partners & Leichmann Weifert, for requests
call to +4 021 310 27 01 or
e-mail to uae AT lew DOT ro
Posted on

Palantir worked with Cambridge Analytica on the Facebook data: Whistleblower

Palantir worked on the Facebook data that was acquired by Cambridge Analytica, whistleblower Christopher Wylie tells members of U.K. Parliament.

Check this out. These are no fucking jokes.

Everyone remembers the Cambridge Analytica scandal, and how the mainstream media tried to show how the Trump campaign spied on Facebook users.

Beyond the fact that user profiling for targetted ads, on the Internet, is a legal activity that dates decades back, and that EVERYONE uses – that’s how you get your shoes ads, in exchange for all your activity records, this is what cookies are for, for those that still don’t get it – beyond all that, there are a lot of powerful pieces of information, that you can find if you research a little, and that the idiots thinking they get the truth from their TVs will never get.

Here they are.

* Palantir is a data mining company – just like Cambridge Analytica – based in Sillicon Valley – you know, the place where all the miracle, hundreds of billion dollars worth, “basement startups” like Microsoft, Apple, Google, Uber – another independent startup that spread up like a wild fire across the globe, in a few years, without any obvious competitional reason, promoted by the mainstream worldwide – just like all the rest of the independent miracles – and universal beneficiary of inexplicable operational and financial regulation exemptions in all jurisdictions, compared to all other, normal, private taxi companies. The only differences Uber presents to other cab companies are, across the board, competitional disadvantages – inability to use cash, the impossbility to use taxi stops, the absence of call centers, drivers without background checks or licenses, the absence of special, publci transportation insurance, and every single trip recorded, with the personal data of every user, along with the times, stops, etc.. within a personal car sharing system. We all know how the removal of cash, recording all personal data and activity, and car sharing/pooling, as opposed to car owning, are stated intended implements of the Leftist NWO, but I digress.

* Among Palantir’s clients were the NSA, and FBI. The company itself I’ve seen reported as being backed by the CIA.

* Palantir was co-founded by billionaire Peter Thiel, who owns Paypal – a chairman of which has been, until recently, Elon Musk (Tesla, Space X) – and also stakes in… Facebook. Facebook is the platform Cambridge Analytica worked on.

* Cambridge Analytica CEO Alexander Nix was introduced to Palantir by Sophie Schmidt, the daughter of former Google CEO Eric Schmidt.

* Eric Schmidt himself has established a company which carried on the exact same task for Hillary Clinton, after having done the same for Barraq Hussein. The had of Google himslef – the one that records all your searches, provides the results that you take as news, that own the operating systems of the vast majority of all smartphones in the the world – Android – and claims to be politically objective – but about all this, in a separate post.

* Before the 2016 US elections, these are all Obama’s FBI, NSA, and CIA. I seriously doubt it that they set out to help Trump win.

* Several people from Palantir moved to work at Cambridge Analytica, reportedly at Christopher Wylie’s behest (the whistleblower).

* Wylie, himself, who said that he dreamed of turning CA into “NSA’s wet dream”, is a gay, hair dyed, army uniform wearing, vegan guy, with a resentful, cynical attitude, that fits the Leftist “liberal” profile to a tee. We all know how fond Liberals are of Trump.

I find it very hard to believe that these people decided to go against their convictions, or job descriptions, to help Donald Trump win, against the establishment, and then, all of a sudden, had the revelation that they were working against their conscience, which they were unaware of, until then, and blew the whsitle.

* Another great coincidence – I told you how much I believe in coincidences – is that Donald Trump’s campaign declined using the data from CA, shortly after hiring them, which the mainstream media doesn’t say, preferring to use RNC data instead.

The whstile blowing happened soon after.

So, these are the facts. That you will never hear in the mainstream. You draw your own conclusions.

— Citește pe www.cnbc.com/2018/03/27/palantir-worked-with-cambridge-analytica-on-the-facebook-data-whistleblower.html